αρχική σελίδα(εκτυπώστε τη σελίδα αυτή ή αν δεν έχετε εκτυπωτή κάντε τη αποθήκευση στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας)

Επαναληπτικές ασκήσεις για την Γ΄ Τάξη

1.Η κυρά φύση απευθύνεται στο φθινόπωρο

Κυρά Φύση: Στάσου, στάσου γιατί παραπήρες φόρα και γίνεσαι άδικο. Εγώ δεν πιστεύω πως οι άνθρωποι εί-ναι αγνώμονες. Ίσα - ίσα σ' ευγνωμονούν για τις δροσιές σου, για τις όμορφες μέρες σου με τη διάφανη ατμόσφαιρα και τα γλυκά πρωϊνά, για την ήρεμη θάλασσα, τα δροσερά φρούτα. Να σκεφτείς, ακόμα και τα παιδιά έχουνε βαρεθεί πια τη ζέστη και το καθισιό και με χαρά ξανανταμώνουν τους παλιούς φίλους στο σχολείο, ξαναφτιάχνουν παρέες. Εγώ σου λέω πως κανένας δε θυμώνει μαζί σου. Κανένας δε θέλει να σε προσβάλει όταν σε λέει μελαγχολικό. Ίσως, ξέρεις, μερικοί άνθρωποι νιώθουν κάπως μελαγχολικά. Επειδή τελειώνουν οι διακοπές, πέφτουν τα φύλλα, επειδή... Ξέρω 'γω; Γι' αυτό και σε χαρακτηρίζουν κι εσένα έτσι.
Γράφω με λίγα λόγια το νόημα του κειμένου

2. Γράφω το ρήματα και τα ουσιαστικά του κειμένου:
Ρήματα:


Ουσιαστικά:


3. Από τα ρήματα της προηγούμενης άσκησης ξεχωρίζω ποια ταιριάζουν στο εγώ ,εσύ αυτοί.
Εγώ

Εσύ

Αυτοί

4. Το οριστικό άρθρο κλίνεται έτσι:

Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
Πτώσεις
Ονομαστική ο η το οι οι τα
Γενική του της του των των των
Αιτιατική το(ν) τη(ν) το τους τις τα
Κλητική - - - - - -

ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ:
Βάζω το άρθρο που πρέπει μπροστά από τα παρακάτω ουσιαστικά:
...αετού.. αυλές.. κουνέλια.... ποντικιών
....αγελάδας ....πρόβατο ....λύκος... ελαφιού
.......αλεπούδες...... μαθητριών...... ψαράδες....... περιστέρι


5. Της ή τις; Βάζω το σωστό άρθρο όπου πρέπει:
....... αυλές ...... ένωσης ...... αδερφές
....... αυλής ...... μαθήτριας ...... θείας
....... γυναίκες ...... δασκάλες ...... ξαδέρφης
....... κόρης ...... μητέρες ...... κοπέλες

6. Τον ή των; Βάζω το σωστό άρθρο όπου πρέπει:
....... άνθρωπο ...... πατέρων ...... πολίτη
....... γυναικών ...... καναπέ ...... μαϊμούδων
....... δασκάλων ...... μπακάλη ...... βιβλίων


7. Υπογραμμίζω, με χρωματιστό μολύβι, τα αόριστα άρθρα των παρακάτω προτάσεων:

Χτες με επισκέφτηκαν κάποιοι συμμαθητές μου. Μιλήσαμε για κάτι ασκήσεις που είχαμε για την άλλη μέρα. Ύστερα ήρθε και κά-ποιος φίλος μου και παίξαμε όλοι μαζί.

8.Ισοσύλλαβα και ανισοσύλλαβα ουσιαστικά


Σχηματίζω την ονομαστική πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών και γράφω δίπλα αν είναι ισοσύλλαβα ή ανισοσύλλαβα:
Ονομαστική Ενικού ...............Ονομαστικήπληθυντικού
ο κανόνας ................................. ...................................
ο μήνας ................................. ......................................
ο καστανάς ................................. ................................
ο ψαράς ................................. .......................................
ο εργάτης ................................. ...................................
ο βαρκάρης ................................. ................................
ο καναπές ................................. ...................................
ο κυνηγός ................................. ....................................
ο δάσκαλος ................................. .................................


9.Αντιστοιχίζω:

η φωλιά
.ισοσύλλαβα
η θάλασσα
η γιαγιά
· ανισοσύλλαβα
η αγάπη
η αλεπού
η μαϊμού
η μαμά
η τάξη

 

αρχική σελίδα σελίδα των ασκήσεων