áñ÷éêÞ óåëßäá(åêôõðþóôå ôç óåëßäá áõôÞ Þ áí äåí Ý÷åôå åêôõðùôÞ êÜíôå ôç áðïèÞêåõóç óôï óêëçñü äßóêï ôïõ õðïëïãéóôÞ óáò)

 

    

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ


1.Να συμπληρþσεις τα κενÜ των παρακÜτω προτÜσεων με το κατÜλληλο υποκεßμενο απü τις λÝξεις της παρÝνθεσης(η λÜμπα, τα σχολεßα ,η μητÝρα, ο Γρηγüρης, το κρεβÜτι, οι μαθητÝς)

 

α] Η μητÝρα μαγειρεýει.
β) ................ εßναι πολý γρÞγορος.
γ) ................. εßναι ξýλινο.
δ)................. κλεßνουν τον Ιοýνιο.
ε) .................. θα πÜνε εκδρομÞ.
στ) ............. κÜηκε.

 

 

 

 

2.Να συμπληρþσεις τα κενÜ των παρακÜτω προτÜσεων με το κατÜλληλο ρÞμα απü αυτÜ της διπλανÞς παρÝνθεσης(πρασßνισε, βλÝπει, κλαδεýει,,ανθßζουν, εßναι, πλÝνει).

 

Ο κÜμπος πρασßνισε.
1.Ο γεωργüς................. τις ελιÝς.
2. Ο ΠαντελÞς................. τηλεüραση.
3. Ο σκýλος................. ζωηρüς.
4.Η ΒÜλια.................. τα χÝρια της.
5.Τα λουλοýδια.................... την Üνοιξη.

 


 

3. Να σχηματßσεις προτÜσεις βÜζοντας τις παρακÜτω λÝξεις στη σωστÞ σειρÜ.
 

α.εßναι, 0, καλüς, σÞμερα, καιρüς
Ο καιρüς εßναι καλüς σÞμερα  


β.γεμÜτος εßναι, κÞπος, Ο,  τριανταφυλλιÝς

γ.ωραßο, Η, νησß, μεγÜλο, εßναι, και, ΚρÞτη


δ) Üσπρα, Ýχει, γιαγιÜ, μαλλιÜ, Η


ε) το, φτιÜχνουν, Οι, δρüμο, εργÜτες

στ) δεν, Η, σχολεßο, ΡÜνια, στο, πÞγε

 

 

4. Να ξαναγρÜψεις τις παρακÜτω προτÜσεις αρχßζοντας με κεφαλαßο γρÜμμα και βÜζοντας τελεßα üπου πρÝπει.

αýριο θα πÜμε στο χωριü εßμαστε καλεσμÝνοι σ' Ýνα γÜμο θα φýγουμε πολý νωρßς το πρωß η γιαγιÜ θα Ýρθει μαζß μας ο αδερφüς μου θα μεßνει στην ΑθÞνα γιατß δουλεýει ελπßζω να περÜσουμε καλÜ
Αýριο………………….


  


5. Να συμπληρþσεις τα κενÜ των παρακÜτω προτÜσεων με το κατÜλληλο ουσιαστικü Þ ρÞμα απü τη παρÝνθεση

(πßνακα, Ýλυναν, Γιþργος, καιρüς, ΜιχÜλης, παßζει, χτενßζει, πηγÜδι, ξαδÝρφια, δασκÜλα)

 

α) 0      Γιþργος     εßναι πολý ζωηρüς.

β) Η Καßτη....................... με τη γÜτα.

γ) 0........................ θα χαλÜσει αýριο.

δ) Στο κÝντρο του κτÞματος υπÜρχει Ýνα……………………..

ε) Η κομμþτρια.................... την Πüπη.

στ) ¼σο οι μαθητÝς....................... την Üσκηση, η…………….. Ýγραφε στον............................

ζ) 0 ΘανÜσης και ο................... εßναι.............

 

6.  Να βρεις τα ουσιαστικÜ του παρακÜτω κειμÝνου και να τα γρÜψετε στη σωστÞ στÞλη.

ΠÝρσι ο Σταýρος επισκÝφτηκε μαζß με τους γονεßς του τη Σýρο. ¸μειναν δÝκα μÝρες και πÝρασαν υπÝροχα. Κολýμπησαν στα νερÜ του Αιγαßου, μÜ­ζεψαν κοχýλια, Ýφαγαν σε παραλιακÝς ταβερνοýλες και Ýκαναν βüλτα στην κεντρικÞ πλατεßα, üπου εßδαν και το Üγαλμα του ΡοÀδη. Εκεß βρßσκεται επßσης το δημαρχεßο της Ερμοýπολης, της πρωτεýουσας των ΚυκλÜδων. Με το πλοßο της γραμμÞς πÞγαν και στην ΤÞνο.

Κýρια ονüματα        ΚοινÜ ουσιαστικÜ
 Σταýρος                      γονεßς        

 

 

 

 

 

7.  Να γρÜψεις τα ρÞματα του κειμÝνου της Üσκησης 6.
επισκÝφτηκε,....................................................

 

 

 

8. Να γρÜψεις 5 κýρια ονüματα και 5 κοινÜ ουσιαστικÜ.


Κýρια ονüματα

ΚÜτια............

ΚοινÜ ουσιαστικÜ

θÜλασσα......



 

 

9.Να γρÜψεις τις παρακÜτω λÝξεις στην κατÜλληλη θÝση.

 

ρολüι τρÝχουμε, πüδι, αγüρι, βÜφεις, κουτÜλα, πλÝνεσαι, αρνß, χορεýουν, τραγουδÜει, χαρτιÜ, βρÝχονται, χÜρακες, ποταμοýς, χρειÜζεται, Ýφτιαξαν, φοβÞθηκε, διþρυγα


ΟυσιαστικÜ
 ρολüι

 


ΡÞματα
 τρÝχουμε



ΕρωτηματικÝς λÝξεις

¼ταν θÝλουμε να διατυπþσουμε ερωτÞσεις, γρÜφουμε πÜντα κεφαλαßο το αρχικü γρÜμμα και βÜζουμε ερωτηματικü στο τÝλος κÜθε ερþτησης. Οι πιο συνηθισμÝνες ερωτηματικÝς λÝξεις εßναι οι εξÞς: ποιος, πüσος, πüσο, πþς, ποý, πüτε,  γιατß κ.Ü. π.χ.  Ποιος χτýπησε την πüρτα; Πüση þρα περιμÝνετε;

 

10. Να συμπληρþσεις τα κενÜ των παρακÜτω προτÜσεων με την κατÜλληλη ερωτηματικÞ λÝξη απü την παρÝνθεση
(πüτε, πüσα, ποιο, πüσο, ποý, ποια, γιατß ,πþς)

 

Ποια........ εßναι η καλýτερÞ σου φßλη;
................  εßναι το αγαπημÝνο σου χρþμα;
    .................  παιδιÜ Ýχεις καλÝσει στη γιορτÞ σου;
...............  δεν τηλεφþνησες πριν Ýρθεις;
    .................  θα επιστρÝψει ο Γιþργος;
    .................  γρÜψατε στο διαγþνισμα;
...............  Þσουν χθες βρÜδυ;
............... κÜνει η μπλοýζα που αγüρασες;


11.Να γρÜψεις την κατÜλληλη ερþτηση για κÜθε απÜντηση.

 

α)Τι θÝλεις;    
ΘÝλω να σου μιλÞσω για κÜτι.

β) ...........
Με λÝνε ΔημÞτρη.

Υ) ............
0 Γρηγüρης Θα επιστρÝψει την ΤετÜρτη.

δ)............
Θα φýγουμε σε μισÞ þρα.

ε) ............
0 ΣτÝλιος εßναι στο σχολεßο.

στ) ..........
ΑργÞσαμε γιατß χÜσαμε το λεωφορεßο.

ζ) ............
Η μητÝρα φωνÜζει τον ΤÜσο.

 

12.Να συμπληρþσεις τα κενÜ των παρακÜτω προτÜσεων με την κατÜλληλη ερωτηματικÞ λÝξη απü τη παρÝνθεση
(πüσους, πüτε, πþς, ποý, ποια, τι, γιατß, ποιο)
 
α) .. Ποιο... φαγητü σου αρÝσει περισσüτερο;


β) .............. μÝνεις;


γ) .............. ορüφους Ýχει η πολυκατοικßα που μÝνεις;


δ) .............. ΘÝλεις να γßνεις üταν μεγαλþσεις;


ε) .............. χτßστηκε το σχολεßο σας;


στ) .............. δε διÜβασες τα μαθÞματα σου;


ζ) ............... σου φÜνηκε το καινοýριο αυτοκßνητο του ΤÜκη;


η) Σε.............. τÜξη πηγαßνεις;

 

 

13.Να βÜλεις τüνο στο που και στο πως στις παρακÜτω προτÜσεις, üπου πρÝπει.

α) Πþς εßναι το φαγητü;
β)Που εßναι ο Νικüλας;
 Μου εßπε πως θα πÜει στο γυμναστÞριο.

γ) Που να σου τα λÝω τι Ýπαθα.

δ) Απορþ πως το διÜβασες τüσο γρÞγορα.
 
ε) Δεν ξÝρω που εßναι το βιβλßο που μου εßχες δþσει.

στ) ΚÜνει που και που καμιÜ δουλειÜ.

 

áñ÷éêÞ óåëßäá óåëßäá ôùí áóêÞóåùí