Áñ÷éêÞ óåëßäá

 

(åêôõðþóôå ôç óåëßäá áõôÞ Þ áí äåí Ý÷åôå åêôõðùôÞ êÜíôå ôç áðïèÞêåõóç óôï óêëçñü äßóêï ôïõ õðïëïãéóôÞ óáò)

ΑσκÞσεις ( ο φßλος μας το περιβÜλλον)

1, Να συμπληρþσετε τον χρονικü σýνδεσμο που λεßπει στις παρακÜτω προτÜσεις:
•                             διÜβασα προσεκτικÜ το γρÜμμα, αποφÜσισα να μην απαντÞσω.


•             ΣτεναχωρÞθηκα               κατÜλαβα τι εßχε γßνει.


•             Αισθανüμασταν πολý χαροýμενοι          διασχßζαμε το καταπρÜσινο δÜσος.


•             Πρüσεξε              θα Ýρθεις να μου φÝρεις ü,τι σου ζÞτησα.


•                             βρÝχει ο κÞπος μας πλημμυρßζει.

2. Να συμπληρþσετε τα χρονικÜ επιρρÞματα και τα ουσιαστικÜ που φανερþνουν χρüνο στις παρακÜτω προτÜσεις:
•             Στην πüλη μας κÜνει πολý κρýο.  Αυτüς εßναι ο πιο κρýος μÞνας του χειμþνα.


•                             δε θα πÜμε διακοπÝς τον             αλλÜ τον            


•             Μην ξεχνÜς τι    Ýχουμε συνÜντηση, γιατß δε θα ανεχτοýμε Üλλη       

      
•             ΚÜθε     περνÜει ο ταχυδρüμος.

3: Να βÜλετε τα ρÞματα στον σωστü χρüνο:


ΚÜθε πρωß          (πηγαßνω) στο σχολεßο. Τα μεσημÝρια üταν        (επιστρÝφω), αφοý    (τρþω), και        (ξεκουρÜζομαι),              (ξεκινÜω) διÜβασμα. Στα
χρüνια των παπποýδων μου, τα πρÜγματα Þταν πολý διαφορετικÜ. ¼λα τα παιδιÜ δεν         (πηγαßνω) σχολεßο. Και αυτÜ που            (πηγαßνω), Ýπρεπε, üταν            
(επιστρÝφω) σπßτι να     (κÜνω) δουλειÝς. ΚÜποια             (εργÜζομαι) και    (πηγαßνω) σχολεßο τα βρÜδια.
Στο μÝλλον μπορεß να εßναι πολý διαφορετικÜ. Τα παιδιÜ ßσως δε          (χρειÜζομαι) να πηγαßνουν σχολεßο, γιατß                (μαθαßνω) τα μαθÞματÜ τους στο σπßτι
απü τον ηλεκτρονικü τους υπολογιστÞ.

 

4. Να αναλýσετε τις παρακÜτω χρονικÝς μετοχÝς στις αντßστοιχες χρονικÝς προτÜσεις.


ΤρÝχοντας να προλÜβω το λεωφορεßο σκüνταψα.


¸χοντας διασχßσει τη μισÞ απüσταση μÝχρι το χωριü μου, διαπιστþσαμε üτι εßχαμε ξεχÜσει τα δþρα για τον παπποý και τη γιαγιÜ.


Διαπιστþσαμε πολλÝς βλÜβες στα υδραυλικÜ ανακαινßζοντας το σπßτι μας.


Πßνοντας Ýνα ποτÞρι χυμü διÜβαζα τα μαθÞματÜ μου.


Πηγαßνοντας πÞγαινα στο σοýπερ-μÜρκετ, Üρχισε να βρÝχει καταρρακτωδþς.

Ο αδελφüς μου χτýπησε τρÝχοντας γρÞγορα με το ποδÞλατο.


5 . Να υπογραμμßσετε τις δευτερεýουσες χρονικÝς προτÜσεις στις παρακÜτω περιüδους:

¼ταν κÜνω λÜθος, διüρθωσε με.

 

Οι καλεσμÝνοι Þρθαν πριν φτÜσουμε στο σπßτι.

 

Ενþ διαβÜζει, ακοýει μουσικÞ.

 

Θα πÜμε για ψþνια, αφοý πρþτα διαβÜσεις τα μαθÞματÜ σου.

 

6. Να βÜλεις τα ρÞματα  στη θÝση τους:Üρχισαν, εßχαν ξεχÜσει,  θα γρÜφετε,  προσπαθοýσε, θα Ýχετε διαβÜσει, μπαßνουν, θα διαβÜσουν,  Ýχω πÜει

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ:                                       ………………………………………………….

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ:                               …………………………………………………

ΑΟΡΙΣΤΟΣ:                                          ………………………………………………..

ΕΞ.ΑΚΟΛ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ:                 .………………………….….……………….

ΣΤΙΓΜ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ:                     ……………………………….………………..

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ:                             …………………………..………………………

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ:                           ……………………………..…………………..

ΣΥΝΤΕΛ.  ΜΕΛ.                                 ………………….……………………………..

7.Να  μεταφÝρεις τη φρÜση “διαβÜζει και γρÜφεισε üλους τους χρüνους:

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ:                       ………………………………………………………………..……

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ:  ……..…………………………………………………..……….

ΑΟΡΙΣΤΟΣ:                          ……………………………………………………………….……..

ΕΞ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ:             …………………………………………………………………….

ΣΥΝ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ:         ……………………………………………………..……………..

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ:             ………………………………………………….…………………

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ:           …………………………………………………..………………..

ΣΥΝΤΕΛ.  ΜΕΛ.           ……………..…………………….……………………………..

8. Να μεταφÝρεις το κεßμενο στο παρελθüν:

    ΠερπατÜμε ασταμÜτητα. ¸χουμε περßπου δυο þρες που τριγυρνÜμε και αισθÜνομαι σαν  γιαπωνÝζος στην Ακρüπολη.

Εßναι τüσο üμορφη αυτÞ η πüλη. Νιþθω τον υγρü αÝρα να μπαßνει στο στüμα μου, που εßναι συνÝχεια ανοιχτü και δε λÝει να κλεßσει.

 

 

 

9. Να φτιÜξεις απü μια πρüταση με σýνθετες λÝξεις, που πρþτο συνθετικü τους εßναι οι προθÝσεις κατÜ, παρÜ, επß, διÜ, υπÝρ

 

 

 

áñ÷Þ ôçò óåëßäáò

áñ÷éêÞ óåëßäáóåëßäá ôùí áóêÞóåùí